Dieťa a počítač, alebo slovenská realita

 

Mgr. Ján Kaliský

 

Katedra etickej a občianskej výchovy PF UMB Banská Bystrica

  

Príspevok je voľným pokračovaním analýzy hodnôt súčasnej informačnej spoločnosti. Na pozadí empirického prieskumu názorov pedagógov slovenských základných škôl autor analyzuje stretanie sa dieťaťa s počítačom. Najdôležitejšia otázka, ktorá v prieskume rezonuje, sa týka stanovenia veku, kedy je vhodné takéto "stretnutie" (hranie sa?) dieťaťu umožniť. Veľakrát je počítač vnímaný ako hračka - ale nie všetky hračky sú prístupné bez ohľadu na vek dieťaťa... V závere autor kriticky vníma zavádzanie práce (hry?) s počítačom do výchovno-vzdelávacieho procesu v materských a základných školách, ktoré namiesto biofilnej transformácie svojich cieľov potichu pripravujú najsedavejšiu generáciu high-tech-bodka-com detí.

 

Späť Å