Dieťa a počítač, alebo slovenská realita
Mgr. Ján
Kaliský
Katedra etickej a občianskej výchovy PF
UMB Banská Bystrica
Príspevok je voľným
pokračovaním analýzy hodnôt súčasnej informačnej spoločnosti. Na pozadí empirického
prieskumu názorov pedagógov slovenských základných škôl autor analyzuje
stretanie sa dieťaťa s počítačom. Najdôležitejšia otázka, ktorá v prieskume
rezonuje, sa týka stanovenia veku, kedy je vhodné takéto "stretnutie"
(hranie sa?) dieťaťu umožniť. Veľakrát je počítač vnímaný ako hračka - ale nie
všetky hračky sú prístupné bez ohľadu na vek dieťaťa... V závere autor kriticky
vníma zavádzanie práce (hry?) s počítačom do výchovno-vzdelávacieho procesu v
materských a základných školách, ktoré namiesto biofilnej transformácie svojich
cieľov potichu pripravujú najsedavejšiu generáciu high-tech-bodka-com detí.